donderdag 11 februari 2010

er klaar mee zijn

'Hij vertrekt na één kwartier', aldus de keurige damesstem. Wat in feite betekent dat die van nu uitvalt. En dat mijn terugreis bijna twee keer langer gaat duren. En dat die vijf minuten wachten uitmondt in twintig minuten kou kleumen.

Dan arriveert hij. Eindelijk. Een vuil-gele hondenkop, vol vermoeide reizigers. Er kan geen kip meer bij, laat staan het dubbel aantal reizigers dat nu wacht. Ik prop me naar binnen en vind zowaar een klapstoeltje. Als we vertrekken, voel ik een kont tegen mijn schouder, ontmoet ik een geurende oksel boven mijn hoofd en zit ik met mijn benen tussen die van een ander geklemd. In een halve vierkante meter om mij heen zie ik zes mensen opeen gepropt staan.

Mijn man belt. 'Ik pik je zo op, je kunt eerder uitstappen want ik werk in Zaandam vandaag.' Hij hoort het aan me, ik vind het niet leuk meer. Ik hoor het aan mezelf, ik klink mat en bozig. Als ik tien minuten later in het donker naar hem zoek, belt hij mij weer op, terwijl ik vlak bij hem sta en hij zegt: 'ik zie het van een kilometer afstand, BlueBlue. Wat ben jij er helemaal klaar mee.' En zelfs daar kan ik niet om lachen.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb eens een foto van mezelf gezien op zo'n moment. Wat kan een mens toch zwart kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hulken kijken op zulke momenten gewoon vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @@Gerhard, en ja, ik liep in het donker en toch scheen je het aan me te zien, op een km afstand.
    Jaaaah hoor Al! Tussen vrolijk kijken en je vrolijk voelen kan een wereld van verschil zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lees eens mijn logje van 5 dec 2009

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha.. jammer dat hier geen foto's van zijn! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Blankie blij toe, ik sta liever een beetje leuk op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen