zaterdag 23 januari 2010

blote benen

'Oh, hoe kom ik erbij om dit te dragen? Netkousen! Met deze kou?' Ik doe vergeefse pogingen het warmer te krijgen. Duw mijn benen zoveel mogelijk tegen elkaar, trek de panden van mijn jas over mijn dijen. Het is half zeven zondagochtend, mijn feest is geweest. En daar zit ik dan. Op het perron, wachtend op de eerste trein naar huis. Als die eindelijk arriveert, opent de conducteur de deuren niet. Vanwege het gespuis dat op dit tijdstip in wil stappen, leer ik van andere wachtenden. Daar zit ik dan met mijn bijna 50 jaar, met min of meer blote benen onder een akelig kort rokje op een ijskoud perron. Wanneer word ik nu eindelijk volwassen? Verstandig? Ik vraag het mij serieus af.

7 opmerkingen:

  1. Deze klacht indienen bij de NS of prorail.
    Zeg erbij dat je een leuk autootje op het oog hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms benijd ik jullie vrouwen niet , zomers zal het lekker zijn , en s winters voor ons mannen leuk om naar te kijken ... brrrrrrrrrr , ik ben gewoon een kouwe kikker !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi
    It's my party and i cry when I want to

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha... meestal helpt de alcohol van het feestje de kou te verdoven en merk je niets van de koude.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En weer ben je niet even netjes thuisgebracht? Het is me wat, wat voor mannen wonen daar eigenlijk? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Gerhard, die mannen, die treinden met mij mee, heel lief, zodat ik niet alleen hoefde...

    BeantwoordenVerwijderen